Blood and Brimstone, Chapter 11 – Free Serial Novel

Blood and Brimstone, the free sequel to my paranormal romance Flesh and Fire, continues below. You can get caught up on previous chapters here.

————-

The Virus caught up to Windom at a Shoney’s some fifteen miles across the Tennessee border. Dude was hard to miss. Six-foot-ten, three hundred pounds, the word KILL tattooed across his forehead. Windom watched the Virus enter, but kept his head down, pretended to keep eating his bland catfish and soggy green beans. No need to cause a scene. Not yet.The Virus plodded to where the hostess, a petite blond with crooked teeth and big dumb eyes, stood shuffling menus. She smiled up at the Virus, didn’t say shit about his imposing size or his face tattoo. Windom guessed she was used to seeing all sorts of characters in these truck stop buffets. “Just one, sir?”“Meeting a friend,” the Virus said, his voice gravel in a paper cup.He and the hostess turned to the dining room. Windom waved. May as well get to it.The Virus followed the hostess toward Windom’s table. He didn’t bother sitting. The hostess—her name tag said, Greta—glanced from Windom to the Virus. Crooked teeth bared into a too big smile. Eyes darted between the two men. Blinked.“You gonna sit?” she asked.“Sit when I want. Leave a menu.”“Okay, sure thing,” she said, still smiling, so used to being bossed around, she thought it was normal. She only existed to please. Did her damnedest to walk on eggshells with everyone. All the time. At least that was what Windom gleaned, just from focusing on her mannerisms, her aura, the empty space he detected where most people had a multitude of thoughts. “You just lemme know you need anything, ‘kay?”She sashayed away from the table. The Virus looked down at Windom, narrowed his eyes.“Think you know why I’m here.”“Reckon I do. No need to rush things. Grab a plate. Get some food. I recommend the catfish.”“I didn’t come here to eat.”“You always need to be so serious? Relax a little.”The Virus sniffed. Convinced by the aroma, he nodded. “All right. Better not try anything funny.”“Course not. I know my audience.”The Virus went to the buffet and returned with a loaded plate and sat down. He bit into a chicken thigh, tore a huge hunk of meat and dropped the almost bare bone back to the plate. He chewed with his mouth open. Windom hated that shit.“So, how do you plan on doing me in?” Windom asked.“It matter? End result’s the same.”“Look at you, brushing up on your philosophy.”“What?” He spit out a wayward chunk of bone.“Never mind. For your information, it does matter. I’d like for you to make it as quick as possible. Surely, that doesn’t surprise you.”The Virus scarfed the skin from a chicken leg and gnashed the fat with his mouth open. Made a squishy sound. “Funny, you thinking you deserve an easy way out of this.”“Didn’t say I deserved anything. Just saying what I want is all.”“I hear ya. Don’t mean I’m gonna listen.”“Yeah, I figured as such, but I’m still curious. How do you plan on doing it?”“Doing what?”Windom sighed at the Virus’s mental density. “Killing me.”The Virus stopped chewing. Dropped a mostly eaten chicken wing back to his plate. He folded his hands. Stared real serious like, then smiled.“Here’s what I’m thinking. First I’m gonna chop your dick off and shove it up your asshole.” Windom nodded, genuinely intrigued, and motioned for the Virus to go on. “Gonna shove it up your asshole so far…hmm, well, I would say you’d be pissing every time you open your mouth, but you won’t have much time to do that once I get done with you.”“Not to mention, that would only work if somehow my bladder was still attached.”The Virus narrowed his eyes. “You know I don’t like smart motherfuckers.”“You’re right. Sorry.” Windom grinned. “Go on.”“Well, after I shove your dick up your ass…”People around them started to stare.“Might want to keep it down, huh?” said Windom.The Virus leered at an old man in a denim shirt. “Fuck you looking at, old timer?”“Focus, you’re here for me, remember.”“Right. Anyway, after I shove your dick up your ass, I’m gonna plug the wound with my fist and fuck it. Fist fuck you from both sides.” He chuckled. “I get bored with that, and ‘pending you’re still alive, I’m gonna gouge out your eyes and feed ‘em to ya.”“Well, shit, that’s just mean.”“Course, I may just bypass all that shit and just shoot you in the back of the head.”“Course, this is all pending I let you.”“Fuck you say?”Windom got the disbelief in the Virus’s voice. Yeah, sure, Windom had a reputation for being dangerous, but his appearance was about as physically unthreatening as a sparrow standing its ground against a mountain lion. Probably even more silly to a guy the size of the Virus.Windom pushed his plate full of green beans and a mostly eaten filet of catfish aside and revealed the symbol. All angles and curves, an eye at its center, he’d drawn it on the table in red chalk five minutes before the Virus entered. The hitman’s brow furrowed, wrinkling the black letters in the word KILL.“Hell is that?”“Look closer.”The Virus leaned forward and Windom mumbled the words taught to him when he was a boy, in the arrangement his grand pappy said was older than God. The Virus sucked in a ragged breath. Windom gripped the sides of the Virus’s head and slammed it against the table. KILL met ancient sigil. The Virus spread through the cosmos in time immeasurable, in an eternal instant. And he screamed. His third eye finger-fucked by the Hand of Glory. His screams became gurgles. The back of his head exploded, shot pink and red brains like a geyser. Some hunks stuck to the ceiling.Windom released the Virus. He rose from the booth and grinned at the slack-jawed, wide-eyed spectators.“I bid thee good day,” he said, and mumbled more of the strange words, stopping time long enough to leave the Shoney’s and walk, whistling, toward the highway.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s